Markiezenspecialist sinds 1957 Gratis advies aan huis Gratis offerte 5 jaar garantie
Markiezenspecialist sinds 1957 Gratis advies aan huis Gratis offerte 5 jaar garantie
Op deze pagina vindt u verwijzingen naar veelgestelde vragen over diverse onderwerpen
De levertijd verschilt per product en per periode in het jaar.
Meestal is de levertijd in het hoogseizoen (april t/m augustus) iets langer dan in het voor- en naseizoen.
Op uw orderbevestiging staat de te verwachten leverweek aangegeven.
Indicatie levertijden
Nieuwe markiezen | ca. 3 weken vanaf het moment van inmeten. |
Markiezendoek vervangen | ca. 2 weken vanaf demontage. |
Zonweringdoek vervangen | ca. 2 weken na opmeten oude doek. |
Terrasschermen | ca. 3 tot 4 weken vanaf het moment van inmeten. |
Uitvalschermen | ca. 3 tot 4 weken vanaf het moment van inmeten. |
Screens | ca. 3 tot 4 weken vanaf het moment van inmeten. |
Rolluiken | ca. 3 tot 4 weken vanaf het moment van inmeten. |
Projecten | Op aanvraag. |
Spoedbestelling
Wilt u uw zonwering met spoed geleverd en gemonteerd hebben? Neemt u dan contact met ons op om te kijken wat we voor u kunnen doen.
Wij bezorgen en monteren door heel Nederland en België.
De door u bestelde zonwering wordt door onze eigen monteurs gemonteerd. Vaak hebben zij zelf bij u de zonwering ingemeten en weten dan ook precies hoe de situatie is en welke specifieke montagematerialen zij nodig hebben.
De montagetijd van uw zonwering is sterk afhankelijk van het type product, hoeveelheid producten en montagesituatie. U kunt bij het inmeten van uw zonwering navragen of wij een indicatie van de montageduur kunnen zeggen.
Voor de montage van uw zonwering gebruiken wij uitsluitend hoogwaardige materialen. Standaard gebruiken wij RVS bevestigingsmateriaal in combinatie met nylon pluggen of chemische verankering. Afhankelijk van het type zonwering, de staat van de gevel en het materiaal van de gevel zullen wij kiezen voor de beste oplossing.
Naast het standaard klimmateriaal kunnen wij ook steigers en diverse hoogwerkers inzetten. Afhankelijk van uw situatie is er altijd een oplossing om grotere hoogtes te overbruggen.
Omdat het inzetten van afwijkend montagematerieel andere kosten met zich meebrengt zal dit altijd vooraf met u worden besproken. Houdt u ook rekening met een langere levertijd. Mogelijk moeten er afspraken gemaakt worden met bijvoorbeeld onderburen of de VvE voor het gebruik van het materieel in tuinen en/of plantsoenen.
Bij aanschaf van een nieuwe zonwering verwijderen wij de oude zonwering en voeren deze ook voor u af.
Betaling geschied contant na montage aan de monteur of vooraf met een bankoverschrijving. Indien gewenst kunt u ook na montage de factuur met een bankoverschrijving voldoen, wij vragen u dan wel een bewijs van betaling aan de monteur mee te geven.
Bij contante betaling ontvangt u van de monteur een bewijs van betaling.
Voor standaard bestellingen vragen wij geen aanbetaling.
Bij afwijkende orders of projecten kunnen wij een aanbetaling vragen, indien dit van toepassing is zullen wij u hiervan altijd voor de definitieve bestelling op de hoogte brengen.
U ontvangt uw factuur digitaal per e-mail.
Wilt u een kopiefactuur ontvangen van een eerdere levering dan kunt u dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. U ontvangt deze dan per e-mail.
Heeft u vragen met betrekking tot uw factuur of betaling dan kunt u dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.
De totaalprijs van een product is afhankelijk van vele factoren, denkt u aan;
- Aantallen - Maatvoering - Soort bediening - Montagesituatie - Types - Uw wensen
Om u een correcte en duidelijke prijsopgave te doen toekomen zullen wij daarom eerst contact met u opnemen. U stelt samen met een van onze medewerkers u zonwering samen. Al uw wensen en de diverse mogelijkheden worden meegenomen in uw prijsopgave.
Zo ontvangt u altijd een heldere en transparante prijsopgave.
Om u een correcte en duidelijke prijsopgave te doen toekomen hebben wij de volgende gegevens nodig.
- Type zonwering - Gewenste maatvoering - Gewenste bediening - Aantallen - Overige wensen
Ja, mocht u daar prijs op stellen dan komen wij ook vrijblijvend bij u langs.
Op al onze producten zit een garantieperiode van 5 jaar. (m.u.v. batterijen in elektrische bedieningen)
Indien u door ons een markies of zonwering laat voorzien van nieuw zonweringdoek geven wij alleen garantie op het nieuwe doek.
Onze serviceauto's zitten minimaal 1x per week bij u in de regio. Bij een dringend probleem komen wij eerder bij u langs.
De meest voorkomende merken zijn bij ons verkrijgbaar, o.a. Dickson, Swela, Sattler en Tibelly. Voor een indicatie van de Dickson dessins kunt u onze doekpagina raadplegen.
Het zonweringdoek is vervaardigd uit tot in de kern gekleurde polyacrylaatgaren.
Deze procedure zorgt ervoor dat het doek volledig kleurecht is. Door het doek na het weefproces te impregneren wordt het water- en vuilafstotend en tevens rot- en schimmelvrij. Hierdoor kent het doek een lange levensduur.
Eigenschappen
U kunt bij ons los doek verkrijgen. Tevens bestaat de mogelijkheid het doek door ons te laten confectioneren.
Indien u akkoord gaat met uw prijsopgave ontvangt u van ons stalenboeken. Deze ontvangen wij graag weer terug bij montage. Voor een indicatie kunt u ook op onze doekpagina kijken.
Standaard is zonweringdoek al waterafstotend. Voor o.a. de horeca en winkeliers is er waterdicht doek verkrijgbaar.
Let wel bij markiezen zal het nooit 100% waterdicht zijn omdat het doek op de latten wordt geniet en gespijkerd.
Bij zonneschermen komt dit euvel niet voor.
Nee. Doeken drogen vanzelf weer op. Laat een nat doek nooit te lang opgerold zitten. Het beste kunt u het doek in een droge periode uitrollen en in de wind/zon laten drogen. Het materiaal waaruit moderne doeken gemaakt zijn, is schimmelvrij. Vuil wat op de doeken terechtkomt kan natuurlijk wel gaan schimmelen.
Een enkel gaatje in uw zonweringdoek doet geen enkele afbreuk aan de kwaliteit en degelijkheid van het doek. Het gaatje zal niet groter worden of scheuren.
Knik-, vouw- en wrijfstrepen ontstaan bij de confectie, de assemblage of de plaatsing van het zonweringdoek of bij gebruik nadien. Het gevolg is dat op de plaats van de vouwen en knikken een donkere streep zichtbaar wordt, die lijkt op een potloodstreep (vooral zichtbaar bij lichtere kleuren) of een lichte krijtstreep (vooral zichtbaar bij donkere kleuren).
Bovenstaande onvolmaaktheden kunnen voorkomen en doen in geen geval afbreuk aan de technische prestaties en levensduur van het doek.
Golven, ook wel wafelvorming, kan voorkomen ter hoogte van de naden, zoomen of in het midden van het doek. De naden hebben door de dubbele stof een ander spanningsveld dan het overige zonweringdoek.
Bovenstaande onvolmaaktheden kunnen voorkomen en doen in geen geval afbreuk aan de technische prestaties en levensduur van het doek.
Nee, de kleuren in de zogenaamde blokstrepen; blauw/wit, zwart/ wit, groen/wit etc. zullen nooit dezelfde kleur hebben als uni kleuren.
Bij het weven loopt de lichte draad van het doek altijd door de donkere kleur heen, de zogenaamde inslagdraad, door dit proces krijg je nooit echt de diepe kleur. Er zal altijd een lichtere gloed doorheen zitten.
Alle bestaande lettertype zijn mogelijk. Heeft u zelf uw lettertype en/of logo laten ontwerpen dan behoort dit ook tot de mogelijkheden. Wij hebben dan van u het EPS bestand nodig.
U ontvangt van ons ter goedkeuring een visual met de nieuwe belettering.
Oude bedrukkingen kunnen niet worden verwijderd. In de meeste gevallen wordt de markies opnieuw gestoffeerd waarna we deze opnieuw kunnen bedrukken.
Dit is het bestand waarin uw tekst en/of logo in opgemaakt is. Meestal heeft uw drukker dit bestand in zijn bezit voor het drukken van o.a. briefpapier en visitekaartjes.
In de meeste gevallen is het voordeliger om uw zonwering opnieuw te stofferen, mits het houtwerk of garnituur nog goed is.
Wij kunnen ook losse markies- of schermvolants leveren, met of zonder tekst.
Nee, voor het reinigen van zonweringdoek verwijzen wij u naar de specialisten welke u kunt vinden op internet.
Wij kunnen ook losse bovenplanken en zijborden leveren en monteren.
Wij verwijderen het oude doek van het bestaande garnituur.
Standaard wordt alleen de markies zelf gerenoveerd. Meestal worden de ombouwen mee geschilderd als u uw kozijnen en houtwerk van de woning laat schilderen. Desgewenst kunt u dit wel aangeven als u dat wilt.
Ja, in de meeste gevallen is het goed mogelijk om een bestaand zonnescherm te voorzien van nieuw doek.
Indien nog mogelijk kunnen wij uw zonnescherm repareren of onderdelen vervangen.
Dit is geen enkel probleem. Somfy levert afstandsbedieningen in vele soorten en kunnen eenvoudig, zoveel als u maar wenst, uitgebreid worden. Flexibiliteit door RTS! (Radio Technology Somfy)
Voorbeeld 1
Stel: u heeft een terrasscherm en wilt later 2 rolluiken laten bijplaatsen voor een slaapkamerraam en nog een uitvalscherm voor een keukenraam. Met een Telis 4 kanaals afstandsbediening kunt u met een simpele druk op de knop individueel of groepsgewijs deze laten bewegen.
Voorbeeld 2
Heeft u nog meer schermen binnen en buiten de woning en wilt u toch graag maar 1 afstandsbediening behouden? Ook dat kan met de Telis Composio 20 kanaals afstandsbediening. Ook combinaties met draadloze wandschakelaars of sensoren zijn goed mogelijk. Laat u adviseren door de Home Motion dealer.
Aangezien Somfy motoren (bijna) onzichtbaar geïntegreerd worden in de oprolbuis of bakje van de zonwering, is het vaak vrij lastig dit naderhand snel te controleren. De originele factuur laat zien welk type er is ingebouwd.
Is er een afstandsbediening geprogrammeerd of loopt er een bedrading naar een vaste schakelaar? Bij goed bediening (schakelaar) kun je een motor tevens herkennen aan de kleur van de afstelstiften die nog net zichtbaar zijn aan het uiteinde van de oprolbuis van het scherm of de markies.
Het weer kan in Nederland best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. U had 's-morgens het scherm uitgedaan en vervolgens was u het huis uitgegaan. Er steekt een wind op en het gaat ook nog eens regenen. Meteen naar huis om het scherm in te draaien...?
Het kan ook veel gemakkelijker: door toepassing van een zon- en windautomaat (of alleen windbeveiliging) helpt u het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat het zonnescherm namelijk direct in. Ook al blijft de zon voortdurend schijnen, de windbeveliging krijgt prioriteit. Gaat de wind weer liggen, dan zal (na een ingestelde tijd) het scherm weer uit gaan (als de zon schijnt uiteraard). Optioneel is er een losse compatibel regensensor leverbaar.
Het juist instellen van de zon/wind sensor is echt een secuur klusje en kan per woningtype verschillen. Daarom adviseren wij met klem dit te laten uitvoeren door een professionele zonweringsinstallateur.
Waar is de automaat geplaatst, windhoek, invloed van de zon, hoeveel schermen zijn er gemonteerd op de automaat... Het zou toch erg vervelend zijn wanneer u 's avonds thuiskomt en het scherm is niet uitgegaan (foutieve lichtgevoeligheidsinstelling). Of erger, het scherm is uitgegaan bij fikse wind. Dit zou behoorlijke schade kunnen opleveren aan uw scherm en gevel.
RTS is een afkorting van Radio Technology Somfy en staat voor draadloze bediening via o.a. afstandsbediening of draadloze muurschakelaar. Echter, voor de geïntegreerde motor in uw zonwering is wel altijd een 230V netvoeding noodzakelijk. Het is met RTS bediening zeer eenvoudig naderhand instellingen te wijzigen, andere schermen in het geheugen van de zender uit/bij te plaatsen en evt. meerdere bedieningspunten toe te voegen. De enorme flexibiliteit is dan ook de reden dat Saphira en Somfy deze technologie aanbevelen. Daarnaast leveren Saphira en Somfy ook volledig bedrade systemen waarbij ook het bedieningspunt (de schakelaar) via een draad aangesloten moet worden op de motor.
We kennen het allemaal wel, we gaan op vakantie en stellen de tijdklok voor de kamerlamp nog even in, zodat deze op (dezelfde) tijd iedere dag aan en uitgaat. De vraag is of dit ervoor zorgt dat ongewenst bezoek uw deur voorbij gaat... Het wordt veel interessanter wanneer bijv. uw rolluiken, binnenzonwering en/of gordijnen d.m.v. een digitale tijdschakelklok gestuurd worden. Deze geeft een dagelijkse op- en neersturing op vaste tijden. Maar kan ook ingesteld worden op zgn. verlooptijden. Eventueel te combineren met uw binnen- en buitenverlichting!
Kortom, door de 'beweging' wordt aanwezigheid van de bewoners op eenvoudige wijze gesimuleerd. Een prettig idee tijdens uw afwezigheid... Home Motion in optima forma!
Somfy geeft op alle producten zoals; motoren, bedieningen (m.u.v. batterijen) en consumenten besturingen, 5 jaar fabrieksgarantie.